15
מרץ

"המנכ"ל פתח בלוג…", זאת הייתה שיחת היום בחברה. "מעניין על מה יכתוב?" הייתה השאלה הנפוצה ביותר. ואכן המנכ"ל התחיל לכתוב בבלוג שלו ברשת החברתית הארגונית. היות והרשת פנימית ומאובטחת יכל המנכ"ל להתבטא ככל העולה על רוחו. פעם הוא עדכן את כולם על הצלחת עיסקה עם ההודים והכשלון עם הצרפתים. פעם הוא כתב על המחיר שבעיכוב השקת המוצר וביקש מכולם להרתם ולעמוד בלוחות זמנים. הוא גם הקדיש פוסט (רשומה בבלוג) שלם למה הוא כ"כ מאמין בחברה ובאנשים, ובתחילת השנה אף פירסם את היעדים לשנה הקרובה.

הבלוג עשה את שלו – העובדים, ברגע ששותפו "בסודות" מחדר המנכ"ל, הרגישו יותר שייכים לחברה והמוטיבציה שלהם עלתה והמנכ"ל? הוא הצליח לחזק הקשר עם העובדים ולהתקרב אליהם.

כאמור הבלוג הוא מערכת פשוטה לניהול ופרסום תוכן המאפשרת בקלות לכתוב, לעדכן, להפיץ, לקבל משוב. הבלוג פרץ כיומן-רשת, במה לביטוי אישי, אחר כך עשה טוויסט כפלטפורמה לעתונות החדשה וכיום מנוצל במגוון שימושים. לדוגמא, שיווקיים – הידוק הקשרים של חברות עם לקוחות. כל השימושים הם מהארגון אל החוץ.

הבלוג ברשת החברתית הארגונית הוא כלפי פנים. רשת פנימית שהתוכן המפורסם בה הוא בהקשר עיסקי סביב פעילות החברה. רשת מאובטחת שניתן לכתוב בה בחופשיות. ברגע שיש מקום אחד מרכזי שכל אחד (או מי שבידו ההרשאה) יכול לקרוא הפרסומים, הבלוג הופך למקור מידע וכלי תקשורת בסיסי בארגון.

לבלוג שימושים ויתרונות רבים. שימוש נכון בכלי הזה שנקרא בלוג יכול להביא לשיפור ניכר בתפקוד הארגון, לשפר את התפעול שלו ובסופו של דבר את הריווחיות שלו . בואו נרחיב ונראה אילו יכולות נותן הבלוג לארגון

לתקשר בצורה יעילה בתוך הצוות/ מחלקה ובכלל הארגון

ברגע שהבלוג הופך לכלי דרכו מעבירים העובדים מידע, משתפרת משמעותית זרימת  המידע בארגון. כמו כן משתפרות אפשרויות ההפצה ויכולת המעקב (ומן הסתם גם משתפרת איכותו). העברת המידע יכולה להיות דיווחים קבועים אותם מעבירים דרך פוסטים בבלוג, עדכונים שוטפים, הצגה ושיתוף של בעיות וקשיים, בקשות עזרה ועוד ועוד. למשל איש המכירות, הוא יכול לפרסם דיווח סוף יום או להודיע על עסקה שסגר והתנאים שלה או הצגת קושי מול חברה מסויימת ובקשת סיוע. המידע מגיע למי שמורשה וזה, מעבר להתעדכנות מהירה יכול להגיב בזמן אמת.

לאסוף תגובות ומשובים בצורה יעילה ואפקטיבית

כולם מכירים את המושג טוקבק. למרות הקונוטציה המפוקפקת לעיתים ברחבי הרשת, במקרה שלנו האפשרות לכתוב ולקבל תגובה מיידית על הכתוב משפרת משמעותית את השיחה והאפשרות לתיקון מהיר במידת הצורך. מרגע שפורסם הפוסט, יכול כל כל קורא להגיב על הכתוב. כל התגובות מרוכזות בצורה כרונולוגית מתחת לפוסט כך שכל ההתייחסות נמצאת במקום אחד וממוקדת בתוכן שנכתב.

להציג ולשמר רעיונות ודעות לשותפים לעבודה

יש לך רעיון חדש אבל אתה לא יודע איך לפרסם אותו? את רוצה להגיב על המהלך האחרון שקרה? מה לעשות? איך אפשר להביע את עצמך בארגון? מה שקורה זה שבדרך כלל ששולחים מייל. אך מטבעם של מיילים הם נקברים תחת מיילים אחרים וכך מתמסמסים רעיונות גדולים… הבלוג הוא במה של כל אחד לפרסם כל נושא בהקשר של הארגון בתפוצה רחבה (וכמו שנכתב קודם, לקבל תגובות מיידיות). הנושא לא נגנז תחת נושאים שונים ואחרים אלא נשאר בבלוג של הכותב וניתן לאחזר  ולמצוא אותו בקלות.

לשתף אנשים נוספים בשיחה

פרסום התוכן בבלוג שברשת החברתית הארגונית מרחיב באופן משמעותי את החשיפה של המידע. לרוב האנשים בארגון יש את ה – X אנשים שסובבים אותם ואיתם מנהלים את רוב השיחות. הבלוג מאפשר להשמיע ברבים את מה שנאמר בפורום מצומצם ומאפשר לקבל תשובות/ תגובות/ הארות מאנשים שכלל לא נמצאים במעגל השיחה.

למנוע מהמידע להתקע ולאבד בתיבות הדואר האלקטרוני

האימייל הוא כלי מצויין, אני אפילו אקדיש לו פוסט בעתיד. מאידך, אחת המגבלות שלו זה היכולת להתמודד עם כמות מיילים מרובה. עובד שמקבל עשרות מיילים ביום, לעולם לא יוכל להשתלט על כמויות המידע ואפילו שקיימים כל מיני אמצעים להבליט מיילים (דגלונים, כוכבים) עדיין אנו מוצאים את עצמינו עוסקים בחיפוש במייל על מנת למצוא מסמך כזה או אחר. לעומת זאת הבלוג,  צורת סידור המידע (בלוג פר עובד, סידור כרונולוגי עם אפשרות ארכיון, יכולת חיפוש מתקדמת) מאפשר איחזור מידע קל פשוט ומהיר הרבה הרבה יותר

לבצע היכרות מהירה של עובדים חדשים לצוות

כבר נאמר קודם שהבלוג יכול להיות במה לכל עובד על מנת להציג רעיונותיו. הבלוג יכול להיות גם במה לעובדים חדשים להציג עצמם ולהקלט במהירות בארגון. היכולת לשלב מדיה כמו תמונות או קטעי וידאו יכולה ל"רכך" את השיחה ולהקל על קשיי ההשתלבות הראשוניים.

יכול לשמש גם כציר הזמן – מעקב כרונולוגי

הפרסומים בבלוג מסודרים ומפורסמים בצורה כרונולוגית וקיים רכיב ארכיון השומר המידע על פי חודשי הפרסום. קריאה רציפה של הפרסומים יכול לתת טסטמוניאל להשתלשלות העניינים ומה שקרה. בנוסף יכול למשל למעקב כרונולוגי אחר אירועים עבור העובדים על פרויקט משותף

זהו לבנתיים, לבלוג יכולות נוספות שתורמות לארגון אך אני מאמין כי הצלחתי למנות את היכולות העיקריות ולהמחיש את היתרונות בשימוש בו.


הוספת תגובה