הרשתות החברתיות הן חלק מהמציאות היומיומית שלנו. כל עסק מבין שהנוכחות ברשת נדרשת על מנת לשמור על התחרותיות שלו. זה יהיה בלתי אפשרי למנכ"לים כיום שלא להכיר ברשתות הציבוריות והערך שמביאות לארגונים בהובלת השוק שלהם.

מתוצאות דו"ח שניתח ההתנהגות הסושיאלית של מנכ"לי 500 החברות המובילות בארה"ב (Fortune 500)בשנת 2012עולה כי רובם לא שם. למשל, רק ל 7.6% מהם יש פרופיל בפייסבוק ול 70%(!) מהם אין נוכחות ברשתות החברתיות כלל (אינפוגרפיקה של הדו"ח)

אז למה כל כך מעט מהם נמצאים שם באופן אישי?

הם מסתכלים מהצד על המתרחש ברשתות, הם רואים בעיקר המון עוצמה וגיוון שמהמם אותם אך גם מרתיע אותם ומעלה בהם חששות מכיוונים שונים:

המנכ"לים נדרשים ללמוד נושא חדש ולא מובן להם."גם כך אין לי מספיק זמן לסיים את כל מה שאני צריך לעשות, ועכשיו אני צריך להכיר משהו חדש?'"  אי ההבנה במדיה החברתית גורמת להם לראות את הנושא כמשהו גדול ומאיים, כמו ללמוד שפה חדשה.(כאשר ברור שברגע שיתחילו, יבינו כמה אינטואיטיבי השימוש)

המנכ"ל לא רואה את התועלת והערך המוסף שיקבל מההשקעה בזמן שצריך לפנות להכרת התחום החדש ולהתנסות בו (ולעיתים אף להתגבר גם על פוביות טכנולוגיות). התחום החדש הזה כל כך מרתיע אותם שהם לא מאמינים שיצליחו לגשר על הפער ולא חושבים שיש סיכוי שיצליחו ללמוד את השימוש בכלי הסושיאל, במיוחד כשלא ממש מאמינים בו.

למרבית המנכ"לים נראית הפעילות ברשתות כתרבות פנאי. "אין לי פייסבוק אבל אני רואה את הילדים שלי בטלפון מחוברים לחברים שלהם" או "אני לא בפייסבוק אבל אישתי כן, והיא עוקבת כל הזמן  אחרי פרסומים ותמונות משפחתיות שמפרסמים קרובים". הם תופסים את השימוש ברשתות החברתיות כבזבוז זמן, עבורם פעילות ברשתות באה על חשבון זמן העבודה ופוגעת להם בתפוקה בסופו של דבר.

אחת התפישות המוטעות ביותר, ואולי זו הסיבה העיקרית לחוסר המוטיבציה של המנהלים להיכנס לסושיאל זה שהם רואים ברשתות החברתיות איום. הם קוראים על הביקורות הרועשות שמתנהלות  ברשתות ולא מוכנים להיות מטרה לחיצי הביקורת.
וזו בדיוק הטעות המרכזית שלהם. הם לא רואים את הרווח העצום שהם מקבלים באופן אישי ועבור החברה שלהם:

היתרונות של להיות מנכ"ל סושיאלי

המנכ"לים רואים את תשומת הלב המופנת בארגון להשתתפות במתרחש ברשתות, ואת הגידול במשאבים הנדרשים לפעילויות השונות. הם גם יודעים שהרשתות הם ערוצי תקשורת/ שיווק ישירים ללקוחות. ואז מגיע רגע קבלת ההחלטות….
המנכ"ל הסושיאלי משתמש ברשתות, מבין איך עובדות ולא חושש מהם. תהליך קבלת ההחלטות מהירה יותר, זמן התגובה למתרחש בשוק מתקצר. נוצרת שפה חדשה ועדכנית שלא מפילה את הארגון בתהליכים מסורבלים, עמוסי הסברים וספקות. המנכ"ל הסושיאלי מחובר למתרחש מחוץ לארגון ויכול להנהיג בעתות משבר ולא להיות מובל על ידי מנהלי המשנה או היועצים החיצוניים.
למנכ"ל המשתמש בסושיאל השפעה חיובית על היתרון התחרותי של הארגון.

יבמ פירסמו דו"ח מקיף המסתמך על סקר מנכ"לים מרחבי העולם והמסקנה שלהם חד משמעית –
If You Don't Have a Social CEO, You're Going to be Less Competitive

בנוסף, למנכ"ל הנמצא ברשתות יש אינטראקציה אישית עם לקוחות וזו נקודת המוצא – זה בונה אמון, יוצר שקיפות, ונותן ללקוח את קשר האישי לארגון. המנכ"ל הסושיאלי מוצג כיותר מעורב בשוק בו פועל, ויותר רלוונטי בקרב המשתמשים ברשתות החברתיות. הוא בונה סביבו עוקבים, קהל נאמן, ומסוגל להגיע לקהל של אלפים לפרסם את דעותיו, לקדם את המוצרים החדשים ולהיות קשוב לשוק (כולל היתקלויות "קשות")

יתרון נוסף הוא החדשנות, ברגע שלמנכ"ל נוכחות ברשת הוא מצטייר שחדשן הנוטה לאמץ טכנולוגיות חדשות. הלקוחות (הקיימים והפוטנציאליים), כשרואים שהמנכ"ל חדשן, מקישים שהוא מנהל את הארגון שלו באותו קו מחשבה חדשני. וכך עולה מוניטין הארגון, אחוז הרכישות של מוצרים חדשים ונאמנות לקוחות.

עד עכשיו דיברתי על היתרונות החוצה, כלפי השוק. קיימים לא מעט יתרונות פנימה, מול אנשי הארגון. חברת היח"צ הענקית  Weber Shandwick פירסמה דו"ח , The Social CEO: Executives Tell All,  בו נשאלו 630 מנהלים בכירים האם לדעתם המנכ"ל צריך להיות סושיאלי, (76% ענו שזה רעיון טוב) ועוד היבטים סביב הנושא ההיבטים על המנכ"ל והסושיאל.
בחברות בהם יש למנכ"ל מעורבות בסושיאל, נשאלו הבכירים לגבי היתרונות שהם רואים ומה לדעתם הרווחים שמניב הארגון (פנימה והחוצה), וענו:

דרך טובה לשתף חדשות ומידע על החברה שלנו (80%)

יש לו השפעה חיובית על המוניטין של החברה שלנו (78%)

מראה שהחברה שלנו היא חדשנית (76%)

נותן לחברה שלנו פנים או אישיות (75%)

יש לו השפעה חיובית על המוניטין של החברה שלנו (78%)

מראה שהחברה שלנו היא חדשנית (76%)

נותן לחברה שלנו פנים או אישיות (75%)

דרך טובה למנכ"ל שלנו לתקשר עם עובדים (75%)

עוזר למנכ"ל שלנו לבנות מערכות יחסים טובות עם התקשורת (75%)

נותן יותר הזדמנות לעובדים לתקשר ישירות עם המנכ"ל (73%)

עוזר למנכ"ל שלנו להבין ממקור ראשון מה שקורה בתוך החברה (72%)

יש לו השפעה חיובית על תוצאות עסקיות (70%)

הופך את החברה שלנו למקום אטרקטיבי יותר לעבודה (69%)

משפר את האמינות שלנו בשוק (69%)

שימוש טוב בזמן של המנכ"ל שלנו (67%)

עוזר לנו למצוא ולמשוך לקוחות חדשים (64%)

נותן לחברה שלנו יתרון תחרותי (64%)

המנכ"ל שלנו הופך יעיל יותר בניהול משברים (61%)

-

אין דרך יותר טובה לסיים אלא עם החלק האחרון של  הדו"ח והאינפוגרפיקה המלווה אותו-

שבעת הההרגלים  של המנכ"ל הסושיאלי:

1. משתמש בסט כלים חברתיים – נמצא ברשתות, מגיב ומשתתף אך פועל בצורה אסטרטגית

2. מנהל בלוג אישי – רואה את הערך לטווח הארוך, ויוצר ערוץ תקשורת על ידי שיתוף תכנים שונים

3. מבין חשיבות אתר האינטרנט של החברה וממנף אותו לטובתה – הבנה כי האתר הוא גם חלק מהנוכחות הדיגיטלית ומאפשר להציג תוכן בצורות שונות (וידאו, תמונות, הודעות וכו')

4.כותב בעצמו – אף סופר צללים לא יכול להעביר את המסר יותר טוב מהמנכ"ל עצמו. (ובתכלס, עבור המנכ"ל זה בעצם כמו כותב מייל)

5.רואה לטווח רחוק – מבין שהתקשורת והטכנולוגיה החברתית הם העתיד של הפצת תוכן. לא רוצה לפספס את מהפכת התקשורת שרק החלה.

6. ספונטני ולא פורמלי – מסוגל לשמור על הרשמיות של המשרד שלהם אבל כולם יודעים שהוא יכול להגיב במהירות ולנצל ההזדמנויות.

7.נמצא בקשר עם מגוון גורמים מחוץ לארגון – יוצר קשרים עם קהלי יעד, עמיתים, שותפים ועוד. רואה ערך בחברתיות ומנצל זאת לטובת הארגון.

היתרונות ברורים, הרווחים מוכחים, אז איך עושים את זה? מה צריך לעשות על מנת לעזור למנכ"ל להפוך לסושיאלי? זה כבר לפוסט הבא .

-

קרדיט לתמונת הנושא - How To Teach Social Media to Your CEO

הערה לסיום – כל הפוסט נכתב בלשון זכר רק מתוך נוחות. שלא ישתמע, חלילה, כי יש לי בעיה עם מנכ"ליות.


הוספת תגובה