כשאומרים ביגדטה מתכוונים לכמויות המטורפות של המידע שרץ ברשת. מידע מורכב שלא ניתן לנהל אותו בשיטות ותוכנות מסורתיות (בטבלאות) . זה כבר לא תוכן טקסטואלי שמגיע לארגון וניתן לנתח אותו, אלא מידע שמגיע בצורות שונות (תמונות, וידאו,דיונים, פוסטים וכו'), בעיקר ברשתות החברתיות.

 

באחת האינפוגרפיקות האחרונות בנושא,שפורסמה ע"י חברת אינטל, מדובר על 640 אלף ג'יגה של מידע שעובר ברשת בדקה(!)והיד נטויה.

אפשר להבהל מההיקפים העצומים של המידע אבל אפשר לנצל את זה לטובת הארגון.

איך? בתכלס מצטבר המון מידע זמין על הלקוחות, ההתנהגות שלהם והעדפותיהם. זה אומר שיש לארגון הזדמנויות חדשות לספק ללקוח חוויה ממוקדת על סמך תובנות מעמיקות.
ניתוח נכון של הביגדטה פותח בפני הארגונים הזדמנות חדשות: חושף את האינטרסים שלהלקוחות, מאפשר לפתח מערכות יחסים איתם ומאפשר לשמר הנאמנות שלהם לטווח הארוך (מי אמר אינגייג'מנט).
ניתן להשתמש בו גם מול הלקוחות העתידיים, למשל: לאסוף מודיעין על מה שאנשים מתעניינים,מה הם אומרים על חברות שאת מוצריהן הם קנו, ומה הם עלולים לעשות בשלב הבא .

הדיגיטל נותן לאנשי השיווק תמונה שמעולם לא הייתה כ"כ עכשווית ומדוייקת.
אז מה צריכות מחלקות השיווק לעשות? חמש נקודות:

אחד, לאמץ את תחום הביגדטה. לשים את המידע במרכז ולהשתמש בו ככוח המניע את אסטרטגיית/ מטרות השיווק. למשל: לחזק את נושא האנליטיקה/ ניתוחים, להגדיר יעדים אמפיריים,ליצור מדדים ממוקדים, לגבות החלטות שיווקיות עם נתונים, ליצור תוכן מותאם, לשתף את הנתונים המתקבלים בכל הארגון.

שתיים, להתמקד. לקבוע מראש מה רוצים להשיג מתוך הנתונים. בלי מטרות ברורות הולכים לאיבוד בתוך ים הנתונים. למשל: מיקוד הפעילות השיווקית (להגיע אל האדם הנכון, בערוץ הנכון, בזמן הנכון, עם המסר הנכון),שיפור המכירות (עם מטרות ויעדים ספציפיים), בדיקת אפקטיביות הפרסום וערוצי השיווק

שלוש, להסתכל על העתיד. נניח והצלחתם לעבד את הנתונים. יש לכם את המידע על מה שעשו הלקוחות בעבר. זה הזמן להשליך את התובנות לעתיד. שימוש בידע הנאסף על תהליך קבלת ההחלטות של הלקוחות ברכישת מוצרים, מאפשר לאנשי השיווק, בקלות יחסית, להגיע ללקוחות עם מוצרים ושירותים מותאמים בדיוק כשהם נזקקים להם

ארבע, בהירות. לספק תובנות בפורמט "קל לעיכול", המאפשר לקבל החלטות על סמך נתונים המוצגים בצורה ידידותית (לא עודגליונות אקסל עמוסים לעייפה).הצורה הטובה ביותר היא על ידי ויזאליזציה. הצגת הנתונים בצורה גראפית.

חמש, אדפטציה של הבסיס. לזכור כי יסודות השיווק נשארים אותו הדבר. הם פשוט מועברים בדרך חדשה. המטרות נשארו :בניית מותג,יצירת מודעות, עידוד הלקוח להתנסות, ביצוע קנייה חוזרת ופיתוח הלקוח כשגריר המותג.כל שצריך לעשות הוא להניע את צוות השיווק ללמוד מהיסודות אבל עם מחשבה חדשנית המספקת תוצרים בדרכים חדשות

פוסט מקור מצויין (עם הרבה קישורים מצויינים בפנים)

Five ways marketingdirectors can use Big Data

http://bit.ly/11yvOQj


הוספת תגובה