בחלק א' דיברנו על הגדרת המושג Enterprise 2.0.

הרעיון מדבר על  לקחת את הכלים,היישומים והעקרונות של הרשתות החברתיות וליישמן בתוך הארגונים.

סקרנו עקרונות המדיה החברתית, והזכרנו את הכלים העיקריים בינהם: בלוג, וויקי, קבוצות דיון, מיקרובלוגינג, פרופיל ודף אישי,סינדיקציה, תיוג, שיתוף מדיה.

בואו ונרחיב מעט -

בלוג – מערכת פשוטה לניהול ופרסום תוכן. מאפשרת בקלות לכתוב, לעדכן, להפיץ, לקבל משוב, להציג המידע העדכני בראש ולאפשר שליחת עדכונים על פרסומים למנויים

דוגמאות לשימוש ברשת –  ערוץ פופולרי לביטוי עצמי וקידום עצמי. בנוסף משמש כפורמט להוצאה לאור מקוונת ע"י מו"לים מדור חדש (בניגוד לעיתונת הכתובה) הבונים באתר אינטרנט "זירת בלוגים" והופכים אותו לסוג של "עיתון מקוון". שתי דוגמאות בולטות הם  הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ' (TechCrunch) ובלוג החדשות הפופלארי  הפינגטון פוסט (Huffington Post)  שנמכרו ל AOL ב 25 מליון דולר  וב 315 מליון דולר בהתאמה.

השימוש בארגונים –  פורמט המותאם היטב למשימות ארגוניות כמו דיווח, תקשורת פנימית וניהול משימות. יכול גם לשמש כערוץ תקשורת חיצוני פורמלי או לא פורמלי ללקוחות ולבעלי עיניין

וויקי – כתיבה ועריכה משותפת  של מסמך על ידי מספר משתמשים במקביל. יחד עם  מערך מעקב וביקורת על שינויים

דוגמאות לשימוש ברשת -  ההצלחה העצומה של ויקיפדיה, אנציקלופדיה הנוצרת ע"י הגולשים, חוללה עיניין ואמון בכלי, הוקמו מערכות וויקי בנושאים ספציפיים.

השימוש בארגונים -  מערכות וויקי מנוצלות בארגונים בקשת רחבה של שימושים.בעיקר לתיעוד וניהול ושימור ידע ארגוני

קבוצות דיון/ פורומים – כלי ותיק מאוד. משמש לקיום דיונים בנושאים מוגדרים או כלליים. גולשים רשאים לכתוב הודעה, שפותחת דיון בנושא חדש או כתגובה להודעה קיימת. בפורומים מתקיימים דיונים ערים, שכל משתתף תורם לדיון המתפתח בפורום.

דוגמאות לשימוש ברשת -  מקום לדיונים וייעוץ בנושאים הונים. מטרת הפורומים הינה לנהל דיונים, לחלוק רשמים ולהתייעץ בנושאים שונים. במקרים רבים יכולה קריאה בפורומים להביא לרעיונות חדשים וקבלת מידע מעניין. כל אחד ותחום העיניין שלו.

השימוש בארגונים – השימוש בפורומים ובקבוצות דיון מאפשרת להציג בעיה / שאלה לדיון לקהל רחב של אנשים בארגון ולקבל תגובות מקשת של משתמשים. גם מאלה אשר בדרך אחרת לא היו נחשפים כיכולים לתרום מהידע שיש להם בתחום (ולא היו פונים אליהם(

פרופיל ודף אישי –  כלי זה אוסף לתוכו את כל נושא הקהילתיות ברשת החברתית. לכל משתמש פרופיל אישי בו הוא מציג עצמו. הקהילה נוצרת על ידי יצירת קשרים וחברויות עם משתמשים אחרים ושיתוף מידע בין החברים ואנשי הקשר

דוגמאות לשימוש ברשת -  הדוגמא המוכרת מכולם היא רשת הפייסבוק.

השימוש בארגונים – הפרופילים אישיים יכולים לתת חשיפה לעובדים עצמם ולמומחיות שלהם ברחבי הארגון, ולהקל עליהם באינטרקציה ובניית האמון עם עובדים אחרים. כמו כן ניתן ליצור קשרים ולהיעזר בעמיתים היושבים במקומות מרוחקים שבדרך אחרת ההתקשרות לא הייתה אפשרית. החשיפה האישית מקצועית מקרבת בין אנשי הארגון ומאפשרת לקצר תהליכים של יצירת קשרים.

מיקרובלוגינג – עדכונים קצרים למשתמשים המעוניינים להיות ברשימת הדיוורור של השולח ("מנויים"), ניתן להגיב לעדכונים כך מוצר בסיס רחב לשיחות

דוגמאות לשימוש ברשת -  הדוגמא הפופולרית היא טוויטר (twitter) שהשימוש בו עלה בצורה דרמטית בשנתיים האחרות

השימוש בארגונים – כלי המשפר את התקשורת הפנים ארגונית בצורה משמועית. העברת מסרים מיידים ועדכונים לקבוצה שלמה של אנשים בלחיצת כפתור. מתן האפשרות לענות על העדכונים מאפשר מענה מיידי במידת הצורך. קיימים מספר ספקים של מיקרובלוגינג עיסקי, בראשם עומדת חברת ימר (yammer)

סינדיקציה – הסינדיקציה או בשמה הפופולרי יותר RSS (בעברית 'רסס') היא פורמט הצגת מידע המאפשר למשתמשים להירשם, להודיע למפרסם המידע שהמשתמש מעוניין לקרוא באופן קבוע את העדכונים/ פרסומים שלו. וכך בכל פרסום חדש מופיע אצל המשתמש קישור לעידכון. כך לא צריך לעשות חיפוש אחר עדכונים.

דוגמאות לשימוש ברשת -  למעשה, רוב הבלוגים ומרבית אתרי התקשורת החדשה. מאפשרים לגולש "לעשות מנוי" ולהשאר מעודכן בפרסומים החדשים.

השימוש בארגונים – מאפשר מהפכה בזרימת מידע בארגון מעבר לאימייל. ניתן להשתמש בו על מנת לספק ולדחוף עדכונים על מידע עסקי ופעילויות צוותים ובנוסף שימושי להעביר מידע מההנהלה הבכירה לכלל הארגון.

שיתוף מדיה – פרסום סרטוני וידאו, תמונות או קבצי קול הניתנים להורדה למחשב האישי

דוגמאות לשימוש ברשת – בשיתוף וידאו, יוטיוב (youtube) הינה הדוגמא המוכרת לכולם הפונה לקהל הרחב. דוגמא נוספת לאתר הפונה לקהל ממוקד יותר הוא אתר ועידת טד (TED) המכיל סרטונים מרתקים של ההרצאות בועידות השנתיות. גם לגבי שיתוף תמונות קיימים אתרים לרוב

השימוש בארגונים – וידאו, תמונת וקבצי קול נמצאים בשימוש תדיר בארגונים. אם כמרכיב עיקרי בהדרכות או כתקשורת פנימית או אפילו העברת מסרים מההנהלה לעובדים. שיתוף המדיה בארגון מעלה מדרגה את נושא הפצת המדיה ונוצר מקום אחד שבו כולם יכולים להכנס ללמוד ואף להעלות מדיה ולשתף את שאר העובדים.

תיוג – הוספת תגיות (tags) – מילות מפתח ותיאורים לתוכן. מאפשר לעשות בקלות קטגוריזציה ומקל על האינדוקס ואחזור המידע.

דוגמאות לשימוש ברשת – יוצרי תוכן משתמשים באופן קבוע בתגיות. תיוג התוכן משפיע באופן משמעותי בייעול תוצאות חיפוש

השימוש בארגונים –קביעת כללים פנימיים לתיוג משפר באופן משמעותי את איתור המידע בתוך הארגון ומטייב את שיתוף המידע בין העובדים

 

בפרסומים הבאים אתמקד בכל רכיב ורכיב וארחיב את נושא השימוש בארגונים

 


הוספת תגובה