15
מרץ
מופיע בקטגוריות: מחשבות ותוייג:

 

לא מזמן פגשתי חבר מהעבר.היינו מנהלי פרויקטים באיזה סטרטאפ בתקופת המילניום. אחרי שיחה והתרפקות על העבר החלה שיחת "מה אתה עושה היום".

- "אני מתעסק בנושא Enterprise 2.0" עניתי

- "Enterprise 2.0? " הסתכל עלי ולא הבין

- "כן, פיתוח רשת חברתית בארגון"

-  "משהו כמו פייסבוק ארגוני?" ניסה להתחכם

-  "לא ממש, אולי מבחינה שיווקית זה נשמע טוב אבל זה לא זה. הרעיון מדבר על ארגון שמאמץ את הכלים של הרשתות החברתיות לטובת פעילותו"

נתקלתי במבט לא מבין, <לקחתי נשימה>

- " לדוגמא, לקחת את הבלוג ולהפוך אותו לערוץ להעברת מידע בארגון. או למשל להשתמש
ב-וויקי ככלי לתיעוד ושימור ידע ארגוני. כמו וויקיפדיה האנציקלופדיה המקוונת, יש אנציקלופדיה פנימית         של הארגון"

-  "אהא אהא אני מתחיל להבין, אבל היום הכל זה 2.0 – שיווק 2.0,ניהול 2.0. כולם חברתיים היום, כל מי שרוצה להשמע טרנדי מוסיף 2.0 לטייטל הפעילות שלו"

–  "אז זהו שזה לא טרנד. בין אם הם אוהבים את הרעיון או שלא, כלי  המדיה החברתית מתקרבים לארגונים. יש אפילו חברות מחקר שרואות את הרשת החברתית הארגונית בדומה למערכות ארגוניות כמו ERP או CRM "

-  אוקי, טרנד או לא טרנד, מה זה נותן לי" נשמע עדיין סקפטי

–  "השימושים רחבים והיתרונות עצומים. נתחיל בזה שרשת חברתית ארגונית משפרת את התקשורת בארגון – יש פתאום שיפור בזרימת המידע, בחשיפה שלו ובשיחה עליו.
גם תחושת המחוייבות אצל העובדים גדלה כשהם יכולים לתרום באופן אקטיבי יותר, להחשף לפעילות הארגון ולהרגיש יותר כשותפים.
עוד לא דיברנו על שיפור בסביבת העבודה, בניהול הידע, במיומנות ובידע המקצועי.
וכמובן שהארגון נהפך לחדשני שזה טוב לכולם."

-  "הכל נשמע טוב, תן לי דוגמא מוחשית". עכשיו הוא כבר התחיל להתעניין

–  "קח לדוגמא על קצה המזלג את נושא ניהול פרויקטים – כשכל אנשי הצוות מחוברים בינהם ומזינים דיווח על התקדמותם בדף האישי שלהם ברשת החברתית הארגונית. כל אחד יודע מה השאר עושים ומנהל הפרויקט מקבל את כל המידע בצורה מרוכזת כל הזמן אוןליין.
התוצר הראשון, המשמעותי והמוחשי  שהרשת נותנת – הורדת שעות ישיבות הצוות והמרתם לשעות עבודה. בסופו של דבר הפרויקט גם מתבצע יותר טוב.
דוגמא נוספת, עבור ההנהלה הבכירה עוזרת הרשת החברתית ארגונית להתחבר עם העובדים, להיות יותר עם "אצבע על הדופק" בכל הנעשה בארגון, לשפר את השקיפות ולהגביר את מוטיבציית העובדים"

-  "אני מתחיל להבין לאן אתה חותר, נשמע טוב, אבל איך תסביר את זה מערכתית? איך תשכנע בכירים להכניס מערכת כזאת אצלם?"

–  "אהא, זה פשוט יחסית – אני מסביר להם איך המערכת תורמת להם במונחי הורדת עלויות, הגברת התפוקה, האצת הצמיחה ודרך תפיסת הארגון עבור העובדים, העמיתים והלקוחות/ ספקים"

- "זה ממש נשמע מעניין, ארצה לשמוע עוד"

– "אני שמח, בדיוק בשביל זה פתחתי בלוג בנושא. אני מתכון להסביר בפירוט על מרכיבי הרשת החברתית ארגונית והשימושים שלהם. אדבר על דרכי הטמעת מערכות, אביא קישורים מעניינים ועוד ועוד. כל מה שקשור ל Enterprise 2.0 רשת חברתית ארגונית. אם תכניס את כתובת המייל שלך תקבל התראה על כל נושא חדש שיפורסם. אתה מוזמן"

- "תודה, הארת את עיני. נשמע מעניין. אעקוב אחריך"

– "תודה וד"ש ליואל"

נפרדנו.

 

 


הוספת תגובה