נתחיל מהתחלה,

את המושג Enterprise 2.0 הטביע פרופסור אנדרו מקאפי (Andrew McAffe) בשנת 2006 כשתמצת את הרעיון להגדרה פשוטה יחסית -שימוש בפלטפורמות של רשתות חברתיות לטובת הארגון

Enterprise 2.0 is the use of emergent social software platforms within companies, or between companies and their  partners or customers (Enterprise 2.0, version 2.0by ANDREW MCAFEE , MAY 27, 2006) v

(בשנת 2006 הטכנולוגיות הוגדרו כ"מתפתחות", היום הם כבר חלק מהמציאות היומיומית)

אז במה מדובר? לאילו פלטפורמות התכוון?

כמו שאני רואה את זה, הכוונה היא לקחת את הכלים,היישומים והעקרונות של הרשתות החברתיות וליישמן בתוך הארגונים.

על נושא עקרונות web 2.0 / מדיה חברתית/ רשתות חברתיות נשפכו המון מילים והוגדרו המון עקרונות. בבסיס,בצורה  אבסטרקטית, מגיעים ל – 4 עקרונות פשוטים: להשתתף וליצור תוכן, להתחבר, להפיץ ולשתף

הביטוי של עקרונות אלה ברשת:  לדוגמא –

- להשתתף וליצור תוכן – ערך הרשת החברתית עולה ככל שרמת ההשתתפות עולה. כל אספקט ברשת חברתית מונע ע"י השתתפות הגולשים היוצרים את תכנים בעצמם (כל התכנים על סוגיהם :טקסטים, תמונות וידאו ועוד)

- להתחבר – ליצור חברויות, להתעדכן באופן שוטף על תכנים חדשים, לשתף פעולה

- להפיץ – להביע דעה, לעשות לייק

- לשתף – לפרסם מידע אישי,להכריז,  לסחור, ליזום פעולות

בואו נראה איך עקרונות אילו באים לידי ביטוי בארגונים – לדוגמא -

-     להתחבר ולשתף – לאתר ולתקשר עם עמיתים מאיזורים אחרים, לפרסם ולאתר רעיונות, ניסיון עבר וידע, להיות יותר מודע מה אחרים עושים ומה נעשה בארגון.

-      להשתתף, ליצור תוכן ולהפיץ – לתקשר בצורה יעילה יותר, להפיץ רעיונות חדשים, לקבל משובים מיידים, להכיר ולקלוט אנשים חדשים

בנוגע ליישומים ולכלים של הרשתות החברתיות, קיימים כלים לרוב.

בין הכלים העיקריים ניתן למנת את: בלוג, וויקי, קבוצות דיון, מיקרובלוגינג, פרופיל ודף אישי,סינדיקציה, תיוג, שיתוף מדיה.

בחלק ב' אתאר את הכלים העיקריים, השימוש בהם ברשת האינטרנט והשימוש הספציפי בארגונים


הוספת תגובה